Information
Föreningens medlemmar får löpande information om viktiga förändringar i branschen i fråga om lagstiftning, förordningar och kollektivavtal. Genom kontakt med moderorganisationens jurister och experter kan medlemmarna direkt få svar på sina frågor. Se även affärsjuridik

Kolletivavtal och Arbetslagstiftning

Förutom att Sinfs experter direkt per telefon eller e-post svarar på medlemmarnas frågor kan man få biträde vid tvister och förhandlingar. En medlem kan också teckna kollektivavtal via Sinfs avtal ?Industriavtalet? med IF-Metall. Föreningen har också kollektivavtal med Ledarna och Unionen. Se även Arbetsrätt

Kontakt med kollegor
På föreningens möten, kurser och studiebesök kan medlemmarna kombinera ökad kunskap om branschen med att lära känna sina kollegor bättre under trivsamma former. Se även Affärsmannaskap

Marknadsföring
STIF marknadsför sina medlemmars produkter och produktionsresurser via nätet och branschmässor.

Ekonomiska Förmåner
Föreningen har branschens förmånligaste företagsförsäkring genom en gruppsakförsäkring med Länsförsäkringar utöver moderorganisationens utbud av förmånsavtal. se Affärsutveckling/Förmånsavtal

Blanketter och textmallar
Exklusivt för medlemmarna finns via Sinfs webbplats www.sinf.se informationstexter om viktiga nyheter inom lagstiftning, förordningar och förändringar i kollektivavtalen, som också i sin helhet kan laddas ner som pdf-filer. Dessutom finns blanketter och formulär som kan fyllas i direkt på skärmen och sparas. Det kan gälla de vanligaste behoven som tex Anställningsformulär och blankett för uppsägning p g a arbetsbrist men även textmallar för  t.ex. förhandlingsframställan och utvecklingssamtal. Se Blanketter och textmallar

Branschutveckling
Som delägare i Svenska Moderådet deltar föreningen i utveckling av svenskt mode och har resurser att stödja nya modeföretag.

Intresserad?
Om Du är intresserad av föreningen klicka på Bli Medlem ovan så får Du ytterligare information

Medlemslogin