Svenska Tekoindustriföreningen

är en branschorganisation inom Svensk Industriförening, Sinf, centralorganisation för de mindre och medelstora företgen i Sverige. Föreningen leds av en styrelse av 5 företagare. Se Styrelse.

Föreningen bevakar särskilt de branschfrågor som berör den mindre tekoindustrin.
Av föreningens medlemmar är merparten producenter av textila produkter för beklädnad såväl inom konfektion som trikå samt för tekniska ändamål. Se produkter

Som regel är en del av produktionen förlagd till Sverige. Föreningen vänder sig också till modeföretag som tar fram egna kollektioner liksom företag som på uppdragsbasis designar och gör mönsterkonstruktioner för produktion hos annan.
Ett antal företag åtar sig också produktionsuppdrag allt ifrån provsömnad till serieproduktion. Se produktion

Föreningens kansli drivs av moderorganisationen Svensk Industriförening, Klara Norra Kyrkogata 31 Stockholm. 08 440 1170
Branschansvarig är Anders Ekdahl 08-440 11 90, anders.ekdahl@sinf.se
Föreningen hjälper gärna till med att hitta rätt leverantör av produkter och produktionskapacitet eller annan tekoservice. Kontakta då Jessica Bergdahl på föreningens kansli 08 4401186 jessica.bergdahl@sinf.se  ansvarig för kommunikation och hemsida.

Tekoguiden finner du blädderbar här
Medlemslogin