Översikt

Här nedan följer en översikt över alla sidor på vår webbplats.

Menystruktur

Välkommen
Om föreningen
Medlemsservice
About The Association

Medlemslogin
Senaste nyheterna

2015-02-25
Nyhetsbrev Svenska Moderådet
Till Nyhetsbrev >>

2014-06-18

Elin Frendberg ny VD Svenska Moderådet den 1 september.
Till pressmeddelandet>>

2014-03-14

Join us in Copenhagen on 24 April for the third edition of the Copenhagen Fashion Summit

Copenhagen Fashion Summit is the world?s largest and most important event on sustainable fashion. .
Mer information>>

2014-03-01

YH Utbildningar startar i Norrköping till hösten.

Under sommaren  2013 arbetade vi tillsammans med Östsvenska Yrkeshögskolan fram en ansökan om att få starta upp en utbildning inom textil/konfektionsbranschen. Vi har fått den nya yrkeshögskoleutbildningen  beviljad i Norrköping. Utbildningen startar 1/9 2014 och vi kommer att anta 18 elever per läsår. Läs mer www.osyh.se/kon.html

2013-04-19
Modebranschen i Sverige - Statistisk rapport och analys.

Befintlig statistik för vår svenska modeindustri har tidigare varit spridda bland olika organisationer. Nu har vi samlat information i en "Statistisk rapport och analys" där du kan läsa om vår inhemska modemarknad och export till andra länder. Läs hela rapporten här

REACH-direktivet påverkar Tekoindustrin!

Enligt REACH-direktivet skall alla företag i EU undersöka om leverantörer utanför gemenskapen har inom EU otillåtna substanser. Den myndighet inom EU som administrerar REACH-direktivet heter ECHA och ligger i Helsingfors. Den går igenom alla förekommande substanser och har ögonen alldeles speciellt på vissa som anses särkilt farliga.

Tekoindustriföreningen | Klara Norra Kyrkogata 31 | Box. 22 307 | 104 22 Stockholm | Tel. 08 - 440 11 70 |